Zliczanie porzuconych koszyków w Google Analytics

Poniższy artykuł przybliży tematykę porzuconych koszyków z poziomu Google Analytics. W poradniku pokazujemy w jaki sposób można skonfigurować podstawowy lejek za pomocą którego będziemy w stanie badać na jakim etapie tracimy Klientów.

Podziel się wiedzą

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Krok 1.

Logujemy się do konta Google analytics i wybieramy w lewym dolnym rogu „administracja”

Krok 2.

Następnie należy wejść w zakładkę „cele”

Krok 3.

W zakładce „cele” musimy utworzyć nowy cel. W tym celu klikamy na czerwony przycisk „+cel”

Krok 4.

Następnie musimy nazwać nasz nowy cel oraz wybrać odpowiedni typ celu.

Krok 5.

W ostatnim kroku należy zrobić kilka rzeczy. Pierwsza z nich to ustawienie miejsca docelowego na podstawie parametru „równa się”. Jeżeli chcemy aby nasz lejek sprawdzał ścieżkę dojścia do zamówienia, to musimy podać adres, który użytkownik widzi po dokonaniu zakupu. W naszym przypadku jest to adres : www.domena.pl/order_finish

Następnie trzeba włączyć „ścieżki”

Kolejna rzecz to poprawne skonfigurowanie poszczególnych kroków lejka. W naszym przykładzie lejek jest prosty bo ma tylko dwa kroki przed dokonaniem zamówienia. Jest to strona koszyka, czyli „cart” oraz strona zamówienia, czyli „order”. W tym miejscu można zdecydowanie bardziej rozbudować lejek.

Jak wszystko jest uzupełnione to klikamy „zapisz”

Gdzie można sprawdzić wyniki z lejka ?

Należy wejść w konwersje –> cele –> wizualizacja ścieżek
Poprawnie skonfigurowany lejek wygląda tak :

Powodzenia 🙂

spotkanie

CZY WIDZIAŁEŚ JUŻ NASZE CENY?

JEŻELI NIE, TO KONIECZNIE MUSISZ TO ZROBIĆ :)