Krok 1.
Logujemy się do konta Google analytics i wybieramy w lewym dolnym rogu „administracja”

Krok 2.
Następnie należy wejść w zakładkę „cele”

Krok 3.
W zakładce „cele” musimy utworzyć nowy cel. W tym celu klikamy na czerwony przycisk „+cel”

Krok 4.
Następnie musimy nazwać nasz nowy cel oraz wybrać odpowiedni typ celu.

Krok 5.
W ostatnim kroku należy zrobić kilka rzeczy. Pierwsza z nich to ustawienie miejsca docelowego na podstawie parametru „równa się”. Jeżeli chcemy aby nasz lejek sprawdzał ścieżkę dojścia do zamówienia, to musimy podać adres, który użytkownik widzi po dokonaniu zakupu. W naszym przypadku jest to adres : www.domena.pl/order_finish
Następnie trzeba włączyć „ścieżki”
Kolejna rzecz to poprawne skonfigurowanie poszczególnych kroków lejka. W naszym przykładzie lejek jest prosty bo ma tylko dwa kroki przed dokonaniem zamówienia. Jest to strona koszyka, czyli „cart” oraz strona zamówienia, czyli „order”. W tym miejscu można zdecydowanie bardziej rozbudować lejek.
Jak wszystko jest uzupełnione to klikamy „zapisz”

Gdzie można sprawdzić wyniki z lejka ?
Należy wejść w konwersje –> cele –> wizualizacja ścieżek
Poprawnie skonfigurowany lejek wygląda tak :

Powodzenia 🙂